Login Form
Home
ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ
- Λεπτομέρειες
- Εμφανίσεις: 122
Κάθε τάξη δραστηριοποιήθηκε πάνω στο θέμα αυτό! παρακάτω θα δείτε και θα διαβάσετε όλες τις ωραίες ιδέες των παιδιών και την υλοποίησή τους:
1.ΑΓΑΠΩ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ
Στόχος: Να ενισχυθεί το κλίμα εμπιστοσύνης και ασφάλειας που θα βοηθήσει στην πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού.
Οι μαθητές, αφού είχαν ήδη ενημερωθεί για την ενδοσχολική βία και τον εκφοβισμό μέσα από διαδραστικά βίντεο, παρουσιάσεις και συζητήσεις, κλήθηκαν να εκφράσουν τις απόψεις τους για το φαινόμενο αυτό.
Στη συνέχεια, αφού ένωσαν όλα τα θρανία ώστε να δημιουργηθεί ένα μεγάλο τραπέζι, κάθισαν όλοι γύρω από αυτό, έγραψαν ένα αυτοβιογραφικό ποίημα και το εμπλούτισαν με ζωγραφιές. Μόλις το κάθε παιδί διάβασε το ποίημά του, σύστησε τον διπλανό του αναφέροντας ένα θετικό του χαρακτηριστικό. Κατόπιν το κάθε παιδί έφτιαξε μια ζωγραφιά, ένα ποίημα ή ένα μικρό κείμενο και το χάρισε στον διπλανό του.
Τέλος συζήτησαν για το πώς ένιωσαν στη διάρκεια όλης αυτής της δραστηριότητας.
2.ΔΙΑΝΟΜΗ ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟΥ ΦΥΛΛΑΔΙΟΥ
Τι μπορείς να κάνεις όταν σε εκφοβίζουν:
- Μπορείς να μιλήσεις στο παιδί που σε εκφοβίζει και να πεις κάτι απλό όπως: «Σταμάτα!».
- Φέρσου σαν να μη σε επηρέασε, ακόμα και αν σε στενοχώρησε ή σε τρόμαξε.
- Μίλα σε κάποιον μεγαλύτερο που εμπιστεύεσαι .
- Ζήτα από τους φίλους σου να σε υποστηρίξουν.
- Μην προσπαθήσεις να το αντιμετωπίσεις μόνος/μόνη σου.
- Μην επιτεθείς στο παιδί που σε εκφοβίζει.
- Μίλα στο παιδί που εκφοβίζει και πες του να σταματήσει.
- Μη συμμετέχεις στον εκφοβισμό.
- Μη σταθείς για να παρακολουθήσεις το περιστατικό.
- Μίλα στον/στην δάσκαλό/α σου (ή σε κάποιον ενήλικα που εμπιστεύεσαι).
- Προσπάθησε να συμπαρασταθείς στο παιδί που εκφοβίζεται.
- Εξήγησε στο παιδί που εκφοβίζεται ότι δε φταίει γι? αυτό και για κανέναν λόγο δεν αξίζει αυτό που του συμβαίνει.
Τι μπορείς να κάνεις όταν βλέπεις περιστατικά εκφοβισμού:
6 Μαρτίου
Πανελλήνια Ημέρα κατά της Βίας στο Σχολείο
3ο Δημοτικό Σχολείο Κω
ΜΙΛΗΣΕ?
Βοήθησε να σταματήσει η ενδοσχολική βία και ο εκφοβισμός.
3.ΤΑ ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ ΤΗΣ ΦΙΛΙΑΣ
Στόχος: Να ενισχυθεί η εμπιστοσύνη, η συνεργασία και η αγάπη μεταξύ των μαθητών.
Οι μαθητές αρχικά βρήκαν λέξεις που έχουν σχέση με τη βία και τη φιλία, τις κατέγραψαν στον πίνακα και τις χώρισαν σε δύο ομάδες (ομάδα της Βίας και ομάδα της Φιλίας). Στη συνέχεια έφτιαξαν λουλούδια από χαρτόνι και έγραψαν πάνω μία λέξη από την ομάδα της Φιλίας. Στο τέλος πρόσφεραν το λουλούδι που έφτιαξαν σε έναν φίλο τους λέγοντας ένα θετικό του γνώρισμα (καλός φίλος, δυνατός, όμορφος κ.τ.λ.).
4.ΤΑ ΜΠΑΛΟΝΙΑ ΤΗΣ ΦΙΛΙΑΣ
5.ΤΑΜΠΕΛΕΣ ΜΕ ΜΗΝΥΜΑΤΑ
6ΤΟ ΚΟΥΤΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΠΟΝΩΝ
Στόχοι
- Η ανάπτυξη ψυχοπαιδαγωγικών παρεμβάσεων διαχείρισης περιστατικών εκφοβισμού και βίας στο σχολείο.
- Η προστασία των δικαιωμάτων του παιδιού.
Οι μαθητές σε ένα κομμάτι χαρτί εκφράζουν ανώνυμα τη δυσαρέσκειά τους ως προς τη συμπεριφορά κάποιου άλλου παιδιού. Το χαρτί αυτό το τοποθετούν στο «Κουτί των παραπόνων». Στο τέλος κάθε εβδομάδας το Κουτί ανοίγεται από τη δασκάλα της τάξης, διαβάζονται τα κείμενα και οι μαθητές, αφού συζητήσουν και εκφράσουν τα συναισθήματά τους, προσπαθούν να βρουν τρόπους επίλυσης των προβλημάτων.
7.ΚΑΡΤΕΛΕΣ ΜΕ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ
8.ΖΩΓΡΑΦΙΕΣ ΜΕ ΜΗΝΥΜΑΤΑ
9.ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ΒΑΣΙΚΟΥ ΛΕΞΙΛΟΓΙΟΥ ΚΑΙ ΣΤΑ ΑΓΓΛΙΚΑ
10. ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΠΟΛΛΕΣ ...
ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ
- Λεπτομέρειες
- Εμφανίσεις: 122
Εκτός των άλλων δραστηριοτήτων συζητήσαμε με τα παιδιά για να ακούσουμε τις απόψεις και τα προβλήματά τους. Η κ. Ρόζμαρη ετοίμασε ένα βοηθητικό υλικό που μας οδήγησε και αποτέλεσε έναυσμα πολλών ιδεών και λύσεων:
ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
- Λεπτομέρειες
- Εμφανίσεις: 125
Τα παιδιά του σχολείου μας ενημερώθηκαν για το πως πρέπει να συμπεριφέρονται όταν τους ασκείτε βία ή εκφοβισμός και πώς όταν γίνονται μάρτυρες βίας ή εκφοβισμού ενός άλλου παιδιού ή ανθρώπου:
Εάν δεις κάποιο άλλο παιδί να εκφοβίζεται, μπορείς να σταματήσεις αυτό που συμβαίνει. Με αυτόν τον τρόπο δεν βοηθάς μόνο το παιδί που εκφοβίζεται αλλά και άλλα παιδιά που μπορεί να εκφοβιστούν αργότερα. Επίσης, κάνεις καλό και στο κλίμα του σχολείου.
Μπορείς να δοκιμάσεις κάποιον από τους παρακάτω τρόπους:
- Εάν είναι ασφαλές και πιστεύεις ότι δεν απειλείσαι,μίλα στο παιδί που εκφοβίζει και πες του να σταματήσει.
- Μην συμμετέχεις στον εκφοβισμό. Δείξε ότι σε ενοχλεί και ότι δεν το θεωρείς αστείο.
- Μην σταθείς για να παρακολουθήσεις το περιστατικό. Με αυτόν τον τρόπο είναι σαν να υποστηρίζεις το παιδί που εκφοβίζει.
- Μίλα στο δάσκαλό σου (ή σε κάποιον ενήλικα που εμπιστεύεσαι)ή άφησέ του ένα σημείωμα που να του εξηγείς τι έγινε. Πολλές φορές τα παιδιά που εκφοβίζονται φοβούνται να μιλήσουν για αυτό σε κάποιον ενήλικα. Εάν θέλει να μιλήσει το ίδιο το παιδί που εκφοβίζεται, μπορείς να το συνοδεύσεις στο γραφείο του δασκάλου ή του διευθυντή.
- Προσπάθησε να συμπαρασταθείς στο παιδί που εκφοβίζεται. Μίλα μαζί του και κάνε του παρέα στο διάλειμμα. Είναι σημαντικό να νιώσει ότι ανήκει σε μια παρέα
- Εξήγησε στο παιδί που εκφοβίζεται ότι δεν φταίει γι? αυτόκαι για κανέναν λόγο δεν αξίζει αυτό που του συμβαίνει. Δεν έχει κάτι λάθος, το λάθος είναι η συμπεριφορά του παιδιού που εκφοβίζει.
- Δώσε το καλό παράδειγμα. Μην εκφοβίζεις άλλα παιδιά.
Εάν σε εκφοβίζουν, να θυμάσαι ότι δεν φταις γι? αυτό. Ο εκφοβισμός δεν έχει να κάνει με σένα αλλά με τη συμπεριφορά του άλλου παιδιού που σε εκφοβίζει. Είναι φυσιολογικό να νιώθεις στενοχωρημένος ή φοβισμένος. Μπορεί να μην θέλεις πια να πηγαίνεις στο σχολείο, να μην μπορείς να συγκεντρωθείς στα μαθήματά σου και να βλέπεις άσχημα όνειρα. Ωστόσο, κανένας δεν έχει το δικαίωμα να σε κάνει να αισθάνεσαι έτσι και να επηρεάζει τη ζωή σου με αυτόν τον τρόπο.
Είναι πολύ σημαντικό να θυμάσαι ότι ο εκφοβισμός μπορεί και πρέπει να αντιμετωπιστεί. Παρακάτω υπάρχουν μερικοί τρόποι που θα σε βοηθήσουν.
Στην αρχή:
- μπορείς να μιλήσεις στο παιδί που σε εκφοβίζει και να πεις κάτι απλό όπως: «Σταμάτα!».
- Απομακρύνσουαπό το χώρο που συμβαίνει το περιστατικό.
- Φέρσου σαν να μην σε επηρέασε, ακόμα και αν σε στενοχώρησε ή σε τρόμαξε.
Εάν όμως τα παραπάνω δεν βοηθήσουν και ο εκφοβισμός συνεχιστεί, τότε:
- Μίλα σε κάποιον άλλο:στους γονείς σου, στο δάσκαλο σου, στα αδέρφια σου ή σε κάποιον φίλο. Μίλα σε κάποιον που εμπιστεύεσαι. Οι ενήλικες θα σκεφτούν τρόπους για να σε βοηθήσουν.
- Ζήτα από τους φίλους σου να σε υποστηρίξουνκαι να μην σε αφήνουν μόνο με το παιδί που σε εκφοβίζει.
- Να θυμάσαι ότι και το παιδί που σε εκφοβίζει ίσως να χρειάζεται βοήθεια. Γι? αυτό, μίλα στο δάσκαλό σουώστε να βοηθήσει και τους δυο σας.
- Μην προσπαθήσεις να το αντιμετωπίσεις μόνος/μόνη σουγιατί τα πράγματα μπορεί να γίνουν χειρότερα.
- Μην επιτεθείς στο παιδί που σε εκφοβίζειγιατί θα βρεις και εσύ τον μπελά σου και μπορεί να τιμωρηθείς. Ακόμη, μπορεί να τραυματιστείς εάν το παιδί που σε εκφοβίζει είναι πιο δυνατό από σένα και έχει φίλους να το βοηθήσουν.
Εάν σε εκφοβίζουν μέσω του κινητού τηλεφώνου ή του ίντερνετ:
- Μην απαντήσεις στο μήνυμα.
- Μην σβήσεις το μήνυμα.
- Μίλα σε κάποιον που εμπιστεύεσαι:στους γονείς σου, στους φίλους σου, στο δάσκαλό σου ή σε κάποιον άλλο ενήλικα.
Να θυμάσαι ότι:
- Ο εκφοβισμός πληγώνει και δεν πρέπει να είναι μέρος της ζωής σου.
- Δεν είσαι μόνος/μόνη. Υπάρχουν πολλά παιδιά που εκφοβίζονται και νιώθουν όπως νιώθεις και εσύ.
- Δεν φταις για αυτό και για κανέναν λόγο δεν σου αξίζει αυτό που σου συμβαίνει.
- Μίλα σε κάποιον που εμπιστεύεσαι. Μπορεί να σε βοηθήσει με κάποιον τρόπο που εσύ δεν έχεις σκεφτεί ως τώρα.
- Μην κάνεις κακό στον εαυτό σου.
- Μην επιτεθείς στο παιδί που σε εκφοβίζει. Το πρόβλημα δεν θα λυθεί με αυτόν τον τρόπο.
- Μην εκφοβίσεις κανένα άλλο παιδί.
- Μην εκφοβίσεις κανένα άλλο παιδί.
- Μην αφήσεις τον εκφοβισμό να κερδίσει. Συνέχισε να κάνεις αυτά που σου αρέσουν και αγαπάς.
ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΒΙΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ
- Λεπτομέρειες
- Εμφανίσεις: 137
ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Ε? ΤΑΞΗΣ
1.Όχι στη βία
Μας κοιτάζω μεσ? απ? το τζάμι
και βλέπω διαφορές.
Αξίζουν όμως άραγε
να υπάρχουν προστριβές;
Τι θα πει κανείς να είναι αρχηγός;
Εγώ σε νιώθω σαν να είσαι αδερφός.
Όσο πονάς, πονάω κι εγώ.
Αν σε χτυπήσω κι εγώ θα πληγωθώ.
Κι όσο σε χτυπάω θα με χτυπάς κι εσύ.
Μα πού θα οδηγήσει η κατάσταση αυτή;
Δέρμα, θρησκεία, αδυναμίες και καταγωγή,
γιατί αυτά να γίνονται πληγή μες στην ψυχή;
Δε χρειάζεται κανείς να είναι αφεντικό,
αφού έχουμε τον λόγο τον προφορικό.
Ας φτιάξουμε μαζί μια νέα κοινωνία,
όπου δε θα υπάρχει η βία στα σχολεία.
Για έναν κόσμο όμορφο και ειρηνικό,
που θα είμαστε ίσοι εσύ και εγώ.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ
2.Η σιωπή δε σταματά τον φόβο
Χτυπάς ένα παιδί για αστείο
και του στέλνεις κοροϊδευτικά σημειώματα στο γραφείο.
Κάθεσαι και γελάς με την παρέα
και νομίζεις πως όλα είναι όμορφα και ωραία.
Παριστάνεις τον μάγκα και τον νταή
και μιλάς άσχημα την ίδια στιγμή.
Στο μάθημα δεν προσέχεις την κυρία
μόνο το θύμα και δημιουργείς μεγάλη ιστορία.
Η ενδοσχολική βία
είναι μέσα στα σχολεία
και δεν αφήνει τα παιδιά
να περνάνε καλά.
Τα θύματα αναζητούν
λίγη βοήθεια να βρουν.
Η βία είναι λεκτική και σωματική.
Όπως και να ?χει, πληγώνει πολύ.
Όταν νιώθεις ανήμπορος και μόνος,
η μόνη λέξη που σου ?ρχεται στο μυαλό είναι ο πόνος
ή και η τόσο κακή θλίψη
και όλα αυτά σε ?χουν ταλαιπωρήσει.
Μίλα για το τι συμβαίνει στον εκπαιδευτικό,
μην το σκέφτεσαι πολύ αυτό
Για να λυθούν τα προβλήματα σου,
Αυτή είναι η λύση η δικιά σου.
Επίσης πάρε τη γραμμή βοήθειας
για επιπλέον συμβουλές.
Υπάρχει τρόπος?
Σταμάτα να κλαις!
ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ, ΣΤΑΜΑΤΗΣ, ΜΙΧΑΕΛΑ, ΓΙΑΝΝΗΣ
3.Ενδοσχολική βία
Στο σχολείο βλέπω καθημερινά
παιδιά που στερούνται τη χαρά.
Δεν μπορεί να συνεχιστεί η κατάσταση αυτή
διότι όλοι μας είμαστε άξιοι στη ζωή.
Μαύρα, άσπρα, κιτρινωπά
είναι όλα της κοινωνίας μας παιδιά.
Μπορεί για κάποιους να είναι παιχνιδάκι,
αλλά για μένα δεν είναι ασήμαντο πραγματάκι!
ΝΤΑΝΙΕΛΑ, ΔΕΣΠΟΙΝΑ
4.Βία στην καρδιά μου
Αυτό που πέρασα εγώ
κανείς να μην περάσει
μέσα στο σχολείο μου,
μέσα στην τάξη.
Όλοι με έλεγαν «χαζή»
και δε με έπαιζε κανείς.
Μηνύματα μου άφηναν στα βιβλία,
με έλεγαν «κακή».
Μόνη μου στα διαλείμματα,
μόνη μου στην αυλή,
μόνη μου στο θρανίο,
πονούσα πάρα πολύ.
Και εγώ σκεφτόμουν και έλεγα:
«Δεν πείραξα κανέναν.
Γιατί Θεούλη μου καλέ,
με πείραξαν εμένα;».
Με έσπρωχναν στα διαλείμματα,
μου έσκιζαν τα βιβλία.
Έτσι περνούσε ο καιρός,
με μοναξιά και βία.
Παρακαλούσα τον Θεό
μόνη να μη μ? αφήσει.
Να στείλει έναν άγγελο
δίπλα μου να καθίσει.
Παρέα να ?χω και εγώ
δίπλα μου στο θρανίο
Να είναι φίλη μου καλή
μαζί μου στο σχολείο.
Ποτέ ξανά άλλο παιδί
έτσι μην το πληγώσουν.
Όπως σε εμένα έκαναν
και την ψυχή του λιώσουν.
Θέλω να ξέρετε παιδιά
πως όλα τα χρώματα είναι διαφορετικά.
Όμως όλα χρειάζονται
και είναι σημαντικά.
ΝΙΚΟΛΕΤΑ
5.Ενδοσχολική βία
Σου είπα καλημέρα,
με έσπρωξες πιο πέρα.
Σου ζωγράφισα μια καρδιά
με πλήγωσες βαθιά.
Η φιλία δεν είναι μαγκιά.
Είναι απλά μια ζεστή αγκαλιά.
Σου έδωσα και άλλη ευκαιρία,
μα δεν έχουμε πια φιλία.
ΕΛΕΝΗ,ΜΠΕΛΚΙΝ,ΑΓΓΕΛΙΚΗ
6.Τα παιδιά θέλουν φιλία
Όλα τα παιδιά θέλουν να είναι ενωμένα.
Να μην τους κρατάνε κακία και να ?ναι αγαπημένα.
Όλα τα παιδιά δε θέλουν βία,
αλλά θέλουν τη φιλία.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ
7.Η ενδοσχολική βία
Η ενδοσχολική βία
είναι πολύ κακή στα σχολεία.
Δε χτυπάμε! Δε βαράμε!
Στο σχολείο μόνο αγαπάμε!
Λαμπρό σχολείο, λαμπρά παιδιά,
η βία δεν κολλάει πουθενά.
Ο Μπάμπης είναι μάγκας
και ο Φίλιππος είναι άντρας.
Αν δεν αντιδράς, θα πονάς
και το ξύλο θα το φας.
Είσαι φίλος μου καλός
και θα σε υπερασπίζομαι όσο ζω.
ΒΑΣΙΛΗΣ,ΑΝΤΩΝΗΣ